MENI
STARTNA RAMPA U MAR DEL PLATI NA OBALI ATLANTIKA Gabor Sagmajster

Taktički mudro na novom KTM motoru

OKO KAMENČINA BEZ AUSPUHA Gabor Sagmajster

Sagmajster bez auspuha do kampa

NAPRED U NOVE POBEDE Gabor Sagmajster

2. 01. 2012. Comments (0) Views: 431 Dakar, Motociklizam

Kada sedam litara goriva ume da bude teret

Sa prvim danom Nove godine Dakar karavan krenuo je na još jedno neizvesno putovanje. Koliko je neizvesno videlo se nakog tragične smrti argentinskog motocikliste Horhe Martineza Boera. Nastradao je na prvom specijalnom ispitu nakon pada i doživljenog infarkta. Medicinski helikopter doleteo je za pet minuta, ali nesrećnom takmičaru nije bilo spasa.

NAPRED U NOVE POBEDE Gabor Sagmajster Od nastanka Dakar relija 1979. nastradalo je 55 ljudi, što sportista, što gledalaca, što ljudi iz prateće ekipe. Organizatori stalno apeluju na oprez, ali teško je sve kontrolisati. Prva etapa vožena je od Mar del Plate do Santa Roze de la Pampe u dužini od 865 kilometara. Udes se desio tokom specijalnog ispita, koji je bio kratak (60 km), ali nimalo lak. Kad se uzmu u obzir adrenalin i pritisak koji je osećao Boer kao domaći takmičar, zatim veoma toplo vreme – oko 36 Celzijusa i okolnosti udesa, desilo se to što se desilo.

Pitanje je i koliko je Argentinac bio odmoran za izazove na terenu, jer je prethodne noći bilo prilično burno u Mar del Plati. Petarde su odjekivale bar još 2 sata posle ponoći i niko normalan nije mogao da spava. Motociklisti su na start počeli da dolaze oko 5 sati ujutru.

– Mi smo za Novu godinu bili u krevetu već u 23 časa, dakle nismo ni dočekali ponoć. Posle večere koju smo imali u iznajmljenoj kući takmičari Miran Stanovnik, Ferdinand Krajgl i ja, otišli smo na spavanje. Iskren da budem, nisam ni čuo petarde, spavao sam kao top. Odmor je presudan, jer znam dobro šta nas čeka na Dakaru. Drugo treba biti pažljiv na početku takmičenja. Potrebno je ući u ritam, osetiti motor kako „diše“ i teren. Mnogi se zalete i vidite šta se dešava. Pred nama je dosta dana, treba stići u Limu i čuvati snagu za mnogo, mnogo teže staze od ovih jučerašnjih – iskren je Gabor Sagmajster.

Na Dakar ne dolaze previše mladi takmičari, mada ima izuzetaka. Potrebni su vam iskustvo i snaga, uglavnom su to stariji momci koji su ušli u četvrtu deceniju. Nastradali Argentinac Boer imao je 38 godina, prošle sezone vozio je ovaj reli, ali je odustao u 6. etapi.

ČEKAJUĆI START Gabor Sagmajster i Gligorije Gligorijević – Na prvi specijalni ispit došao sam sa 7 litara goriva u rezervoaru više nego što je bilo potrebno i to me je malo usporilo. Završio sam na 97. mestu, ali se ne brinem. Da sam bio 3 minuta brži, kotirao bih se za 40 mesta bliže vrhu. Idemo dalje.

Inače, u Argentinu je Nova godina stigla sa 4 sata „zakašnjenja“ u odnosu na Srbiju. Prateća ekipa Gabora Sagmajstera priredila je večeru za trojicu takmičara i mehaničare Torstena i Kornela. Aleksadnar Bilanović koji je zadužen za logistiku Sagmajster tima u Južnoj Americi, dokazao se i kao odličan kuvar. Verujte, priredio je takvu večeru koju će ljudi različitih nacionalnosti, zanimanja i interesovanja, spojenih na Dakar reliju, sigurno dugo pamtiti.

Što se prateće ekipe teči, prvog dana do Santa Roze vozili smo se 856 kilometara, druga etapa je bila nešto kraća (781 km). Dosta vremena provodimo u džipu, koji smo nekoliko puta morali da zaustavljamo jer „kašljuca“. Bili smo čak i u Tojotinom servisu, ali oni nisu konstatovali nikakav problem. Na ravnom terenu kakv je sada, to i nije problem, ali kad počnemo da se penjemo na Ande, biće veselo ako se ovako nastavi. Ali, to je Dakar…